onsdag 17 april 2013

Lägesrapport :-)

Nu är vi på plats i akut-lyan (evakueringslägenheten) och det var lite jobbigt där ett tag.
I fredags fick jag nycklarna och när grabben och jag var dit på em/kvälllen fick vi en chock. Hela lyan var ostädad. Det var smutsigt, rent av äckligt, med matresten och mögel efter nåt oidentifierbart i kylen, en plåt med piroger (?) i ugnen och kladdigt överallt.
Med tanke på att flyttfirman skulle komma kl 9 måndag morgon fanns det inget annat att göra än att ta skurgrejerna och köra igång... Det kändes inte roligt alls, att behöva städa andras skit medan jag hade min egen lägenhet att packa ihop på bara några dagar. Stort tack till min mor som högg in och hjälpte till att städa!

Själva flytten gick bra. Fyra flyttkarlar stod redo måndag morgon och eftersom det mesta skulle packas in i vårt enda sovrum och endast det nödvändigaste skulle med till akut-lyan gick det smidigt.

Så nu är vi uppackade (det lilla vi har med oss) och installerade. Om nån dag eller så sätter de igång och bilar i vår lägenhet. Jag håller tummarna att det går fort!

Nu när ruschen och alla 100 saker jag var tvungen att hålla i huvudet är avklarade känns det tomt. Tomt här i lyan, vi har inte så mycket möbler med oss heller. Skulle kunna köra kata-träning i vardagsrummet :-)

Tomt på kom-ihåg och måste-göra listan.

Så nu är en baktus spets på stickorna, i finaste regnbågsfärgerna. Jag funderar på en annan slags platta, vill inte göra samma sak hela tiden men jag har inte kommit på några ideér än. Får kolla mina sparade mönster och göra en egen variant kanske...

Nå, glad vår på er! Nu skiner solen och det är 12 grader varmt! Härligt :-)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar