tisdag 23 april 2013

Yaprakl Baktus sjal

Ja, så är ännu en ny Yaprakl Baktus sjal på blockning.
Den här är gjord i Drops Alpaca Silk och det gick åt ca 90 g. På själva plattan gjorde jag några enkla hålvarv för att göra den mer "levande". Det blev rätt lyckat, tycker jag.

Länk till mönstret finns på Ravelry: yaprakl-baktus

Nu ska jag försöka sansa mig vad gäller såna här sjalar och hoppa på ett större projekt... Jag ska väl inte ropa hej förrän jag kommit över bäcken. De är ju så roliga att göra! :-)

Fördelen med pyttar och baktus:ar är att själva mönstret blir självgående efter ett tag och det är ypperliga projekt att roa sig med framför tv:n eller när huvudet är fullt med en massa annat jox som tar utrymme.

Nu när vi bor i akut-lyan finns inte så många måsten och jag känner att jag kan fokusera bättre nu när allt kring renovering och evakuering har satts i paus-läge. Dags för nya utmaningar!!

Ha en underbar dag, trots blåst och regn i luften. Andas och njut i stunden :-)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar