torsdag 18 juli 2013

Födelsedag

Idag fyller grabben 14 år!
Jag kan inte fatta hur åren bara går. Dagen idag går därför i lugnets tecken. Vi planerar ett kvällsfirande med en matbit och lätt fika med en del av familjen/släkten. Resten kommer på lördag. :-)

Det har inte blivit mycket handarbete senaste veckorna. Flytten hem igen har tagit tid. Har jobbat som en galning för att hinna få ordning på det mesta inför födelsedagen och igår avslutades kvällen med en tur till källaren (och proppa in 4 kartonger) och till miljöstugan för att slänga grejer och skräp. Det känns jättebra. Det mesta är gjort. Visst finns det några små lådor kvar och annat fix men det är sånt man kan ta när andan faller på. Vi ska få låna en slagborr också, så vi kan få upp lite grejer på väggarna. :-)

Så... efter några veckors röj med nästan 60 (!) kartonger att tömma så kan jag med gott samvete sätta igång och handarbeta igen :-)

Jag har gjort några små grejer, typ tvättlappar/ disktrasor. Här har ett nystan Muskat Soft gått åt till två olika storlekar. Stora 20 m och lilla 15 m.

Jag har också lärt mig några nya maskor som kommer väl till pass i mitt nya projekt som ligger på utvecklingsstadiet. :-)

Nu ska jag ta mig en is-kaffe-latte-vanilj och sätta mig med en bok och njuta på balkongen. Grabben kör sin speltid nu på morgonen så jag njuter av lugnet ;-). Hur dagen fortlöper, det får han bestämma... 

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar