måndag 14 oktober 2013

Brainless - yes!


Brainless at Ravelry
(free pattern)
Ibland gör man det mycket krångligare än vad det är och det här mönstret har verkligen fått mig att känna mig just "brainless". Jag säger bara HÄLEN...*suck*... jag vet inte hur många gånger jag har repat upp hälen och det enbart för att jag tänkt tvärtom och därmed gjort tvärtom. Det ÄR inte ok när hälen hamnar på sidan av strumpan, eller hur? 
Är det mönstret som är krångligt eller vad är det frågan om?! Har jag inte rätta "tänket" när det gäller strumpkonstruktion? Eller kan jag skylla på att det är eng-mönster? ;-)

Nu sitter äntligen hälarna på sin plats och jag kan fortsätta med skaften och dessutom köra två på samma rundsticka från och med nu. Det känns fint! :-)

Garnet är mer rost-brunt än röd-lila som det ser ut på bilden och köpt på TGR. En perfekt mix av ull och nylon/polyamid. De kommer bli rasande granna och en superfin present. :-)


Brainless - yes!
Sometimes you just make things more complicated than it has to be and this pattern has really made me feel "brainless". One word: HEEL... I don't know how many times I've had to unravel the heel and only because I've thought I got it right but totally backwards. It's NOT ok to have the heel on the side of the socks, right?
Is it the pattern that makes it so hard, or what!? Can I blame it on the language barrier, english isn't my native language so of course I get it wrong? I don't know what to think...

Well, the heels are finally on the right places, on both socks so I can continue with the cuffs and do two-at-a-time on one circular needle from now on. That's so nice! :-)

The yarn is more rosty-brownish than purple-redish that shows on the photo and I got it from the TGR store. A perfect mix of wool and nylon. They'll be gorgeous and a supernice gift. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar