söndag 12 januari 2014

Funderingar på nytt projekt...

Mitt första inköp från LitYarn blev en härva vardera av ovanstående i tunt garn, ca 700 m/nystan och två härvor av nedanstående bild, ca 400 m/nystan. Nu är frågan vad jag ska göra? Överös mig med förslag! Jag har blängt på Uhura läääänge nu men är osäker på om jag fixar mönstret... Det gäller att ha tungan rätt i mun och vara fokuserad, det verkar vara en hel del att ha koll på, samtidigt! Det står heller inget om vilket garn, hur mycket som går åt och vilken storlek på stickor som behövs. Tänk om garnet inte räcker!? Det vore inte kul... Någon som gjort denna och vet ungefär garnåtgång?

Eller så blir det ett enfärgat garn som jag vet att jag har tillräckligt av för att kunna göra en hel sjal utan problem. Får rota runt lite :-) Det lutar nog åt Uhura sjalen i allafall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar