torsdag 8 maj 2014

Dreambird KAL 2014



Japp, nu drar jag snart igång Dreambird KAL (knitalong) i gruppen Made by Chippzan. Den som vill hakar på, alla är välkomna, nybörjare som veteran. (Du måste dock blir medlem i gruppen för att delta i evenemanget). Kan du inte sticka är du lika välkommen och kika på de fantastiska kreationerna som kommer dyka upp. Kanske blir du biten av "stick-myggan" och blir inspirerad att lära dig sticka?

Tanken är att dela upp mönstret genom att först sticka en halv fjäder tillsammans, så dyker det upp frågetecken kan vi lösa det under tiden. Sen går vi vidare med andra halvan och till sist delen som är mellan fjädrarna och övergången till nästa fjäder. Vi stickar alltså Dreambird:en tillsammans, fast vi sitter på olika ställen i landet, kanske världen. På så sätt kan vi hjälpa, stötta varandra men framför allt njuta av sticktiden tillsammans.

Troligen blir det uppdelat på flera dagar med start 19 maj men det beror helt på vilka frågor som dyker upp och hur snabbt vi alla stickar. Det ska absolut inte bli ett stress projekt. Är man inte med från start gör inte det någonting. Du kan haka på när du vill, för jag antar att evenemanget kan ligga kvar för de som vill dela med sig av sina erfarenheter längre fram för nya medlemmar i gruppen som vill sticka drömfågeln. Så är tanken i allafall och jag hoppas att fb fungerar på det sättet. Om inte så får vi starta upp en till KAL längre fram för de som är intresserade.

Man behöver köpa ett eget mönster förstås och länken hittar du här: http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal samt köpa/hitta garn som passar. Det är det mest spännande och ibland svåraste inför ett nytt projekt :-)

Blir det denna kombination
eller en annan... hmmm... jag
klurar vidare :-)

Om det är fler som vill vara värd i evenemanget och finnas till, hjälpa, stötta, uppmuntra mm så hojta till. Jag kommer inte kunna finnas till hands hela tiden pga arbete och vardagsliv men kommer göra så gott jag kan för att hjälpa till och samtidigt sticka på min egen.

Framöver är jag övertygad om att att det kommer finnas många fler som kan hjälpa till när nya medlemmar droppar in. :-)

De som stickat Dreambird tidigare är precis lika välkomna. Sticka på i din egen takt och dela med dig av bilder och tips i den mån du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar