onsdag 31 december 2014

Ravelry shop

Ikväll, kl 22:05, kom ett mail från Ravelry som meddelar att fr o m 1 januari är det nya regler kring köp via Ravelry. Det handlar om skatt på digitala filer, dvs även mönster/pdf-filer. Jag har ingen möjlighet att sätta mig in i vad detta innebär på bara några timmar men vad jag förstår så handlar det i huvudsak om nya skatteregler inom EU. Enligt Ravelry så lönar det sig inte att vara en "små-designare"och sälja några mönster/månad - så tills jag vet mer om det här så går det inte att köpa mina mönster via Ravelry. 

Maila mig istället på chippzan9@gmail.com . 

Tonight, at 10:05 pm, Ravelry sent me a mail concerning the new tax rules within EU and selling pdf-files via eg Ravelry. The rule begins January 1st so I have no time to look into what this means in only a few hours. Since I´m a "small business" my guess is that it won´t be any good to any of us small designers. So, until I know more about this my patterns cannot be bought via Ravelry. 

Send me an e-mail instead:  chippzan9@gmail.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar