fredag 9 oktober 2015

Necessär med blixtlås efter kanonbra TUT!


Jag hittade en jättebra TUT (= tutorial, dvs steg-för-steg) på hur man syr en necessär med blixtlås och tycker att den här TUT:en är den bästa hittills. Blev jättenöjd med resultatet och bara älskar dessa tyger. 

För min del gäller det att ha tungan rätt i mun och kolla en gång extra efter att jag nålat (hrm, dvs INNAN jag ska sy) för att se att bitarna hamnar rätt när det gäller åt vilket håll och VAR man ska lägga alla bitar - aviga o räta sidor samt vart mellanlägget ska hamna när man ska sy fast blixtlåset. Jag har en förmåga (!?) att vända allt åt fel håll. I mitt huvud känns det rätt men när jag nålat och kollar läget, ja då kan mellanlägget hamna på utsidan av necessären! Pfff hahahaha! Det är ju absurt så fel det kan bli. 

Den här gick väldigt smidigt och det hände bara en gång att jag fick nåla om bitarna för att just mellanlägget hamnade på utsidan... men det måste ju anses vara stora framsteg! :-D 

Länken till TUT:en hittar du här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar