tisdag 19 juli 2016

Armband med handstämplade stålbrickor

Under juli månad har jag stick- och virkförbud för att vila min kropp från dessa monotona rörelser. Främst armbågen behöver vila. 

För att stilla och få utlopp för min kreativitet så har det blivit mycket pyssel med annat. Bland annat dessa armband som är handstämplade och monterade på armband som är gjorda av nylonband, metallringar, metalllås, metalltråd och små tags. Allt är gjort från grunden, dvs alla ringar är monterade ring för ring tillsammans med nylonband och tråd. Mycket tillfredsställande pyssel.

Det tar en hel del övning att banka in bokstav för bokstav men med tungan rätt i mun och en hel del energi lagrad i "hammar-armen" så blir det kanon fint. Vissa dar har jag inte haft orken fast lusten funnits där, men det märks direkt på stämplandet. Det blir mesigt och går inte så djupt som jag önskar... Stål är bannemig hårt!

Dessa ligger ute till försäljning på 

Önskar du annan text, maila mig och berätta mer :-) 
Det kan vara så att det är kö på beställningssidan. 
chippzan9@gmail.com











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar