lördag 22 september 2012

Crocodile Stitch

Nu har jag lärt mig tekniken Crocodile Stitch och när det väl klickade till så är det en busenkel och fantastiskt rolig virkteknik. "Det kommer mera..." ideér hela tiden. Halsvärmaren blev klar igår kväll. Mönster köpte jag på Bonita Patterns.

Jag virkade den i Baby Merino så den är lite "fast". Ska prova ett tunnare garn, kanske Alpacka, för att få "fjällen" att flyta ut mer. Spännande!


Med på bild är min Dragonfly Shawl som jag kämpade med i somras. Det blev väldigt varmt att jobba med Alpacka under varma månaderna. Problemet var också att jag aldrig blev klar! Virkade och virkade och virkade... När jag slutligen insåg att jag räknat helt fel på varven (hade inte räknat alla smygmaskvarv) så hade jag gjort delen dubbelt så stor! Hu vilket slit att repa upp över 20 varv i svart Alpacka och fyrdubbelstolpar... Men, sen gick det ju snabbt att göra färdigt sjalen och jag är såå nöjd! :-)

Övningsprojektet i Crocodile Stitch blev till ett fodral till tab:en :-) Baksidan är stickad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar