söndag 30 september 2012

Nyckelgömmor


Här är ett eget, gratis, mönster på Nyckelfodral. 


Du kan även ladda ner mönstret från min Ravelry Shop. Du kan också maila mig på chippzan9@gmail.com, så skickar jag en pdf-fil.

If you want this pattern of a Keyholder, check out my Ravelry Shop, or mail me: chippzan9@gmail.com
and I'll send you a pdf-file.


 Material: Drops Love You och restgarner till dekorationer
Virknål 3,5 mm

NYCKELFODRAL:
8 lm, sm till en ring
varv 1) 16 fm om ringen, sm.
varv 2) * 1 fm, 2 fm i nästa * upprepa 10 ggr.
varv 3- ) Fortsätt virka fm runt-runt tills längden är klar, avsluta med sm.

FÅGEL:
1) loop - 7 fm, sm.
2) 2 i varje maska: fm, fm, hst, hst, st st st st. Ta av garnet och fäst.

HJÄRTA:
1) 5 lm
2) sm i första m från nålen, sedan fm, hst, 5 st i sista m på luftmask kedjan. Gör sm till första lm.
Andra sidan: 2 lm, 5 st i första m, hst, fm, sm. Ta av garnet och fäst.

BLOMMA:
loop * 1 fm, 6 lm * upprepa *-* tills du har 6 "blomblad". Ta av garnet och fäst.

FLÄRP:
Virka lm till du har längden till flärpen som går igenom hela fodralet. Jag gjorde den lite längre än själva fodralet men det är ju en smaksak. Gör fm tillbaka. När du fäster trådarna i ena änden passa på att sy dit en nyckelring. Trä flärpen genom hålet i toppen på fodralet. Dekorera.

Slutligen sydde jag dit en tryckknapp, för att kunna "låsa" flärpen när nycklarna är inne i fodralet. 

Kör så det ryker! ;-) 

©madebychippzan

Mönstret är gratis. Respektera dock att färdiga alster inte får säljas utan att det framgår vem som gjort mönstret och vart man hittar det, dvs här på bloggen. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar