torsdag 23 maj 2013

Virk-along-döskallesjal och sommarväska

Halloj!
Här har det inte blivit mycket uppdatering gjort på bloggen, desto mer händer runt omkring i vardagen.

Vad gäller handarbetet så fortsätter jag på min döskallesjal i Drops Lace, virknål 1,5 mm. Det tar tid och garnet är lite väl "slipprigt" för mina händer. Jag nyper och vrålhåller med vänsterhanden så jag naturligtvis får ont efter ett tag. Försöker tänka på att slappna av men det kan ha att göra med att det är så pyttigt för mina händer och att Lace glider.... nå, det får ta tid, fint blir det nog i slutänden i allafall. :-)

Länk till gratis mönster
Link to free pattern
 Nu har jag kommit upp i 8 skallar. Fortsätter vidare, vill ju att den ska hänga över axlarna och inte fladdra som en liten flärp där bak :-)

I lördags var vi på 40 års kalas och mor saknade en sommarväska. Det blev att raskt sätta i gång och frivirka en i Helen. Reliefstolpar fixade till lite struktur på framsidan. Baksidan är stjärnmaskor. Hittade en passande fyrkantig knapp. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar