torsdag 21 november 2013

DIY- presentkorg

Mor firade sin 60 års fest lördags och samtidigt passade vi på att fira hennes bror som blev 50  veckan innan. Det blev överraskningarnas kväll! 

Jag tog på mig uppdraget att fixa en korg som vi sedan fyllde med en massa "go´saker". Här kan du se hur resultatet blev och förhoppningsvis bli lite inspirerad och göra egna presentkorgar.


Korg med nysläppta ölsorter, ölkorvar, salami,
nötter, kniv, brända skärbrädor, lotter mm.
Grattiskortet ska rullas som en pergamentsrulle.

En stor lilja som pricken över i:et.
Självklart klämde jag ner en stickad mössa
och sockor :-)

Inpackad och redo :-)

En närmare titt på:

Gentleman hat från Ravelry, stickad i Garnstudios Lima.
Perfekt för kalla vinterdagar :-) Här har jag vikt upp kanten
och sytt dit min lilla namnlapp. 

Stickade herrsockor i eget mönster i storlek 43.

Mönstret på herr sockorna lägger jag ut så småningom.

Skärbrädorna

Jag brände även ett par skärbrädor.
Tydlig stor skrift till morbror som vägrar
skaffa glasögon. Han skyller på att armarna
inte räcker till :-D
Baksidorna på resp skärbrädor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar