söndag 1 december 2013

1:a advent


Trevlig första advent!

Bilden är från google.

Jag upplever att hösten inte alls har varit långdragen och trist som den brukar vara, tvärtom så känns det som om julmånaden är här i en handvändning. Hösten svepte visst förbi i ett nafs, tack vare det fantastiska vädret antar jag... men nu vill jag ha snö! :-) Vintertiden ska vara vit, med mängder av snö enligt mina önskemål men det verkar magert just nu... Hu, för en grön jul!

Första advent går i mysets-tecken. Först en skön lång frukost med grabben, tända första ljuset, öppna adventsjulklapp (grabben) och kanske norpa nån pepparkaka. Framåt lunch, en tur in till Gamla Stan och julmarknaden, träffa vänner, fika och ge varsin vänskapsjulklapp. Självklart någonting virkat/stickat men vad kan jag inte avslöja än. :-)

Vänskapsjulklappar till Jasse och Pia.

Resten av dagen och kvällen kommer jag nog bara hasa runt hemma, fortsätta pyssla, ta fram lite mer adventspynt och attackera fler pepparkakor. :-)

Sköt om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar