söndag 29 december 2013

365 saker du kan sticka

En rolig sak som har hänt, och som jag måste dela med mig, är att ett av mina mönster hamnat på 365 saker du kan sticka, vilket är en höjdpunkt för mig. Jag är ofta inne på den sidan för att hämta inspiration och snacka om överraskning när mitt eget sockmönster ligger där! Yeeey! :-)

Tack alla som tittar in här och låter er inspireras. Handarbete är som ett godartat virus, som sprider sig till alla som är villiga att ta emot det och där kunskaperna bara vidgar sig, ibland utan att man har någon kontroll över det. Plötsligt sitter man där och gör något man inte hade trott för några dagar sen. Det märks när man börjar titta efter fler mönster med mer avancerade tekniker och projektlistan bara växer och växer, liksom högen med UFO:n och froggningsoffer. Någon som känner igen sig? :-D 

Nu när julen och födelsedagarna är över (för ett tag framöver) så försöker jag landa i något projekt till mig själv. Det känns tomt när man varit uppslukad av att få saker färdiga till ett visst datum och plötsligt inte har något planerat. Nu far tankar och ideér runt i huvudet på något nytt och intressant att sätta tänderna i men längre än så har jag inte kommit. Under tiden stickas ett par raggisar med långa skaft till mig själv, för precis som många andra som handarbetar så sätter jag mig själv längst ner på listan...Vintern ska ju komma, eller hur?
Det gråa sticket är Knittys mönster på Longitude men vid det här laget är det froggat, jag vet inte vad som gick galet men tydligen gick jag efter fel storlek... de blev minst 7 cm för långa än planerat! Sån´t kan hända även den bäste. Hahaha!
De blå är eget påhitt, efter eget huvud... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar