fredag 30 maj 2014

Här händer så mycket!


Japp, det är sant! Facebook gruppen Made by Chippzan växer och expanderar med nya evenemang och idéer. Jättekul att så många vill vara med i de olika eventen. För att vara med i de olika evenemangen som hålls i gruppen måste man vara medlem i själva gruppen. Det är bara att skicka en förfrågan :-)

I morgon, lördag, startar FÄRGA GARN evenemanget. Det ska bli sååå kul att få testa att färga garn! Iiiiihhhh!

Dreambird KAL pågår för fullt. Nu har jag kommit halvvägs ungefär och trivs väldigt bra med både garnet och mönstret. Ren meditation att få sticka på den. Det kommer bli en härlig halsduk till vintern.

Samtidigt som KAL har pågått ett tag så har jag planerat CALs och varit i kontakt med två designers för att fråga om det är ok att vi har virkalong i gruppen med deras mönster och i samband med det även fått äran att översätta mönstren till svenska! Wow!

Först ut är Mandala Geometric Blanket.
Vi kör igång CAL/virkalongen redan på söndag och kommer då även kunna testa mönstret (svenska översättningen) innan Toni lägger ut den i sin Pattern Store på Ravelry. Spännande!


Nästa blir Blinking Peacock.Efter klartecken från Tanja, som designat detta underverk, startar CAL/virkalongen i mitten av juni. Tidsfördröjningen är enbart för att jag ska hinna med de andra KAL/CAL innan jag hoppar på ytterligare ett CAL. Hade det inte varit för tiden så hade jag kört igång eventen bums. :-)

Goda nyheter även här: Jag har fått äran att översätta hennes mönster också! Hela sjalen virkas med smygmaskor och det blir intressant, jag har aldrig gjort en hel sjal i smygmaskor tidigare, inte ens en liten pulsvärmare..... Så roligt med nya tekniker, nya mönster. Utvecklas och kunna göra det tillsammans med andra som är minst lika intresserade av handarbete som jag själv.



Så ser det alltså ut ett tag framöver när det gäller handarbetssidan. Fullt upp och det är jättekul!

Hoppas ni tittar in i gruppen, om ni inte redan är med och/eller hittar inspiration till egna projekt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar