lördag 7 juni 2014

Blinking Peacock - svensk översättning


Bilden är lånad från Ravelry.

Efter att ha varit i kontakt med designern Tanja till Blinking Peacock fick jag inte bara tillåtelse att översätta mönstret till svenska inför vår CAL, hon erbjöd dessutom gratis mönster till 3 vinnare i en tävling/utlottning som hålls i Facebook gruppen https://www.facebook.com/groups/chippzan/ Generöst!

Översättningen är nu skickad och jag överlåter resterande jobb till Tanja, att sätta ihop allt till ett fullständigt mönster. Jag måste säga att jag har njutit av varenda stavelse under arbetets gång och det ska bli kul att se resultatet. Min förhoppning är att det leder till att fler kommer att kunna göra denna fantastiska skapelse framöver. Hela sjalen virkas i smygmaskor. 

Virkalongen startar i mitten av juni och det är bara att hoppa med. Mönstret köper man förstås själv (om man inte blir en av de lyckliga vinnarna) och så virkar vi tillsammans, fast på olika håll. På så sätt kan vi stötta varandra om det dyker upp nåt frågetecken i mönstret eller dela med sig av bilder, uppmuntran och stöttning under arbetets gång.

Så, håll utkik efter den svenska översättningen på Peacock mönstret eller se alla andra fantastiska mönster som Tanja har i sin PATTERN STORE.

Kan med glädje meddela att den svenska översättningen nu finns tillgänglig! 
(uppdaterad 16:00 20140607)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar