söndag 20 juli 2014

Virkad kanin från turkiskt mönster

Virkad kanin, 25 cm från huvud till tår.

Ett litet UFO (Un Finished Object) har blivit klar!

Jag köpte ett nystan Cotton Seaside i våras och tänkte att det ev skulle räcka till hela kaninen men det tog slut när båda benen och svansstumpen var kvar. Allt blev liggande några månader innan jag tog mig iväg och köpte ett till nystan (fast det hade gått lika bra med annan färg) och avslutade alla delar till kaninen först häromdagen. Monteringen blev klar igår. Ett relativt litet projekt som tog längre tid än jag tänkt. Fast å andra sidan har jag stickad både Dreambird, virkat Mandala filten och gjort en del smått och gott emellan. :-)

Virkad med 2,5 mm och garnåtgången kan nog räknas till ca 50 g totalt (ett nystan ligger på 40 g).
Mönstret är från en turkisk blogg men med hjälp av Google översätt så går det bra att virka efter beskrivningen. Det är enkla bokstäver istället för text, t ex 6V= 6 fm :-) Tänk vad datorer och internet kan göra!



Bild från sidan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar