måndag 12 oktober 2015

Förvaringspåse för väskan


Som sagt, jag har en del stuvbitar att leka med. :-)

Jag har klurat och klurat på hur man kan göra en påse med bara en genomskinlig framsida, så att man ser vad som finns i påsen men som inte är genomskinlig helt igenom. 

Hittade det här mönstret 
http://quarterinchmark.blogspot.com.br/2014/12/tutorial-window-zippered-pouches.html?spref=pi och använde mig av själva idén men vändsydde istället för att sy kantband runt om. Lite lurigt att få till det men det gick. Nåja, den är lite sne och vind men vad sjutton, det är ju en "prototyp" och kommer ändå fungera utmärkt som smått-och-gott påse. 

Perfekt att samla alla små saker man bär på i väskan och som bara skramlar runt. Nu kan jag ha mina pennor och annat smått samlat på samma ställe och lätt flytta över småpryttlarna i en annan väska om jag känner för det.

 Det kommer garanterat bli fler såna här påsar. Perfekta att ge bort som gåvor ;-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar