måndag 12 oktober 2015

Nytt hemligt byte på gång :-)


Det pågår ett nytt hemligt byte i gruppen Made by Chippzan :-) Alla har fått information om sina hemliga vänner och påbörjat sina projekt eller börjat planera. Temat är HÖST eller HALLOWEEN.
 Alla paket ska skickas i slutet på oktober så vi har några veckor på oss att fixa och trixa. Jag kan dock inte visa bilder på vad jag gör än, till just min vän, eftersom det finns en liiiiten risk att hon ser detta inlägg.

Jisses vilken prestationsångest jag fick när jag läste informationen om min hemliga vän. Min vän är nämligen jätteduktig på att sy utöver stickning och annat skoj! Min utmaning till mig själv blev att sy något till henne eftersom jag inte kan sticka/virka än pga värk i armbåge så hjärtat hamnade i halsgropen.

Efter mycket tänkande, kollande av mönster, fläppande bland idé- och inspirationssidor i flera dagar landade en idé och nu har jag en av mina gåvor färdig. (Nu får hon ju inte syna mina sömmar för noga...) Blev själv jättenöjd med resultatet men för ett proffs kan det se annorlunda ut. Nåja... nu till resten av paketet.

Det här är verkligen roliga evenemang. Man får tänka till och utmana sig själv samtidigt som man får "rå om någon annan", en vän som man inte känner mer än att vi delar liknande intressen. I andra änden av ledet är det någon annan som planerar och gör något speciellt, bara till mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar