onsdag 2 januari 2013

God fortsättning på 2013

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År!

Min blogg börjar ta form, men det är ändå en hel del att ta itu med som jag kan förbättra. Har ni tips och ideér så skriv gärna till mig. Det uppskattas, både ris och ros.

Jag är stolt som har kommit så här långt. Trodde inte att jag skulle hitta ut i cyberrymden på det här sättet.

Att utvecklas inom handarbeten är ett nöje, det finns ju hur mycket som helst att lära sig och upptäcka :-) 

Planer för början av 2013: 
Det ska påbörjas en renovering/ommöblering hemma... Det finns en, just nu, lite luddig plan på hur det kan komma att se ut. Önskemålet från grabbens sida är att han får ta HELA sovrummet till sitt och eftersom vi bara har en tvåa (jag sover i vardagsrummet) så har jag, inte mängder direkt men en hel del, pysselgrejer där inne plus ett skrivbord. Sån´t som tar plats men inte används dagligen utan när behovet och intresset ramlar på.

Grabben har också EDS, en bindvävssjukdom som påverkar alla mjukdelar i kroppen och gör honom elastisk och skör. För flera år sedan köpte vi en loftsäng för att spara plats. Sen tillkom en stege i trä, istället för stålrören som är monterade som stege på sängen, för att underlätta klättrandet.
Nu har han kommit till det stadiet då det är jobbigt att klättra upp, även på trästegen. Det gör helt enkelt så ont i fötterna att han helst inte vill klättra upp/ner. Så, nu ska loftsängen bort och en ny tappning - ett tonårsrum - ska formas! :-) 
Frågan är bara, vad gör vi med alla grejerna?! Hmmm... det blir operation rensning både i sovrummet och i resten av lägenheten, helt klart. Kul!!

Andra planer för 2013 är att utveckla bloggen och intresset att göra egna mönster. 

Sköt om er! Ta hand om varandra och njut av de små stunderna.

Snowflakes are winter butterflies! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar