söndag 13 januari 2013

Himmelrike och vantmönster

Det har varit en hektisk och rolig vecka. Jag kavlade äntligen upp ärmarna och attackerade grabbens rum. Det har nu fått sig en omgång och förvandlats från "barnrum" till tonårsrum... han är ju ändå 13 :-) Dessutom har han en egen vision av hur det ska se ut, vilket har gett mig en boost att sätta igång. Antar att han inte varit redo förrän nu. Inte jag heller. 

Ok, allt är inte på sin plats, än... men grunden är klar. Möbler har flyttats, en del har rent av monterats ner, ställts i källaren eller blivit sålt, andra har monterats upp. Största skillnaden är att loftsängen har försvunnit och det är himmelriket att kunna slänga sig på sängen, slippa klättra på stegen och böka sig på plats... nå, säng och säng. I dagsläget är det bara madrassen direkt på golvet, men det är tydligen himmelriket ändå. :-) 

Nu återstår fin-liret. Smågrejer, pryttlar och andra saker som ska på plats. Jag har lyckats förlägga en del viktiga saker, på "bra" ställen. Ni vet, "så jag inte slarvar bort den"-ställe. Hmmm... nu hittar jag förstås inte grejerna.

handarbetssidan så jobbar jag på ett eget vantmönster. Intressant, roligt och utmanande och allt pga av den enkla anledningen att det är mitt allra första vantmönster. Spännande! 

Annars pågår 5000-kalaset på Facebooks Online Stickcafé och jag frossar i mönster från både höger och vänster. 
Erbjuder själv mitt Axelvärmare-Poncho mönster fram till midnatt 15:e januari. Det glädjer mig enormt att så många vill göra den. Hoppas den värmer gott! :-) 

OBS! Detta erbjudande gäller enbart medlemmarna i gruppen och med erbjudande koden. 

Nej, nu är det dags att fixa till middagen.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar