onsdag 16 januari 2013

Olika mått och storleksguider

Nu har jag fixat till en mått och storleksguide som man kan 
utgå ifrån. Det är bara en guide och innehåller bl a mått för huvudomfång och fötter. 

Klädstorlekarna finns med för att ha en riktlinje. Jag själv är urusel på att komma ihåg storlekar utifrån ålder, även om det inte alltid stämmer, det är ju väldigt individuellt, men i vissa mönster står det bara (barn)klädstorlek, inte ålder, och det gör mig förvirrad som attan. Så jag sammanställde denna för att ha nåt att jämföra med och utgå ifrån. 
Hoppas ni finner den nyttig! :-)


Olika mått- och storleksguider

Observera!
Detta är bara en guide. Storlekarna varierar självklart mellan olika individer. Barn växer olika så ålder resp storlek stämmer inte alltid.

Min grabb föddes 7 veckor för tidigt och hade storlek 46-48 cl när han föddes. En del nyfödda hoppar rent av över första storlekarna. J




2 kommentarer:

  1. Tack va bra !!!! och mönster på resår virkning .. oj oj så roligt de va och va bra de blev .. vilken tur jag hitta hit till dig .. nu ska jag kolla runt här !
    Ha de bäst // Ingmarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra! Hoppas du hittar mer här i bloggen :-)
      Tack detsamma!
      / Petra

      Radera