måndag 1 juli 2013

Dishcloth - Disktrasa

Free pattern here: round-dishcloth

Now I've joined the dishcloth community and makes one after the other. Amy Carpenter has made this pattern and has it for free on her blog. I like that it's round.

Perfect for dishcloth but also washcloth. With a exclusive soap or showergel it makes a perfect gift! If you don't do like me, start using it the moment it's done :-)

My pink cloth is knitted in Muskat Soft... I think... using 3,5 mm needles.



Nu har jag gett mig på att sticka disktrasor/ tvättlappar också. Det är Amy Carpenter som har gjort det här mönstret och hon har det gratis på sin blogg via Ravelry. (På engelska).
Det lär bli fler av den här varianten. Jag gillar att den är rund :-)

Min rosa är stickad i Muskat Soft... tror jag den heter... och på stickor 3,5 mm. (Banderollen har flugit sin kos så jag är inte helt säker).

Som tvättlapp till en exklusiv tvål eller duschcréme så kan det bli en finfin gåva också, om man inte gör som jag och kör igång och använder den direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar