lördag 2 november 2013

Nytt projekt på G

Igår kom jag på att jag nog måste sätta igång med min planerade tröja om jag ska hinna bli färdig till mammas 60 års fest i mitten på november. Ooops! Här har jag suttit i godan ro och knäckt häl koden och stickat tossor när jag har nåt annat som står på kö att stickas.

Så här långt har jag kommit, sen igår em/kväll. :-)


Stickor 8 mm (vilken skillnad från senaste tidens 2,5:or) och Järbos Stella paljett. Glitter och glamour med andra ord :-) Frågan är om det blir "sticksigt" med paljetterna och mohairen... hmm... det återstår att se.
Jag gillar att den är längre bak men hade föredragit raglanärm istället för att sy fast ärmarna. Spännande med annan form än vanlig tröja plus att bakdelen blir skyddad från insyn :-D

Järbos mönster nr 91221

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar