tisdag 21 januari 2014

Fler än jag därute?

Igår gjorde jag tån på Owlie socka nr 2 och glad i hågen över att vara färdig med båda sockorna fäste jag alla trådar och provade mina mästerverk...

Då först upptäckte jag att socka nr 2 var väldigt kort. Hade glömt en hel rapport på ugglemönstret! Hur sjutton gick det till? *suck* Det blev att pilla upp fäst tråden, repa upp hela tån och mellanrapporten, plocka upp maskorna igen och lägga hela alltet åt sidan. Jag var så förvirrad över fenomenet att-glömma-en-hel-rapport att jag inte kunde sticka på hela kvällen. Dels blev jag full i skratt över hur jag måste ha sett ut när jag insåg att den ena sockan var minst 5 cm kortare än den andra - snopet - sen besviken över att jag inte sett misstaget tidigare. Nåja, det är bara att gilla läget och ta tag i det igen. Så kan det gå när man inte har alla hästarna hemma :-)

Fler som varit utsatt för detta fenomen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar