fredag 14 februari 2014

Monkey från Knitty

Så har jag hoppat med i ännu en sockutmaning i Handarbetssnack gruppen: Monkey från Knitty (engelskt). Riktigt fint mönster och relativt lättstickade rapporter. 

Jag stickar med 2,5 mm och TGR:s sockgarn. Visst, det blir lite blurrigt men jag tror att det kommer att bli snyggt när den sitter på foten och på så sätt blir utsträckt. Jag började med Magic Loop (ML) men ibland blir jag så varm när jag stickar och då börjar det knarra och ha sig på stickorna, så det blev att byta till trästickor. Kör en socka i taget och det är perfekt med min dagsform (då allt snurrar i huvudet). 

Vriden resår och tre mönster rapporter.

Nu har jag kommit förbi hälen och det gick förvånansvärt
smidigt :-) Det går att lära en gammal hund att sitta, eller
hur var det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar