onsdag 2 april 2014

Förberedelser inför...

Mystisk virkalong
Välkommen till mystiska virkalongen J 

Jag har delat upp det här lilla projektet i fem omgångar. Det tar inte alls lång tid att virka dessa ledtrådar så jag tänkte släppa en ledtråd varannan dag med start nu på fredag 4 april och sista ledtråden 12 april, så kan det blir ett litet knep-å-knåp mellan andra projekt. 

Eftersom det här är mitt första mystery CAL så hoppas jag att ni säger till om/när ni stöter på patrull så jag kan hjälpa till.

Material du behöver är Tilda garn eller liknande, virknål 2,5 mm samt 1 knapp.


Garnåtgång
Färg 1 (fg 1): ca ½ nystan Tilda till bottenfärg (valfri )
Färg 2 (fg 2): 4½-5 meter grön Tilda
Färg 3 (fg 3): 5½-6 meter Tilda (varlfri men i annan färg än fg 1 och 2).

Hoppas vi ses på fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar