lördag 27 september 2014

Vintage Book Cover - virkat fodral

Vintage Book Cover

Istället för en Filofax eller köpt almanacka använder jag ett vanligt "block" med tomma blad där jag gör egna kalender blad för att även kunna använda resterande blad till klotter, kom-ihåg anteckningar och en massa annat som pågår i mitt liv och huvud. Vanliga kalendrar räcker inte till för det jag behöver :-)

Problemet med blanka böcker är att de ofta är rätt trista utseendemässigt, så ett fodral blev perfekt. Jag anpassade mönstret efter min storlek på "bok" och slutresultatet blev fantastiskt bra. Dessutom lätt att hålla reda på lösa papper som kallelser i och med att man låser den med knapparna. Pennan sitter kvar innanför flärpen så den biten är också löst.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar