lördag 4 oktober 2014

Hemlig bytesvän #1

I gruppen Made by Chippzan håller ett evenemang på i sitt slutskede. Det är rena julafton med paket som åker kors och tvärs i landet och som landar hos en (ibland intet anande) hemlig vän.

38 deltagare har i hemlighet ordnat varsit paket, som skickas/skickats till en hemlig vän, alltså någon annan i evenemanget, som i sin tur ordnat paket till någon annan osv. Man har kunnat lägga ut ledtrådar och en del har lyckats hitta sin vän medan andra fortfarande är oviss om vem som skickar till just dem. Det har varit jätteroligt att följa alla inlägg, gissningar och olika ledtrådar. Speciellt för en som sitter på facit! :-D 

Innehåll:
~ 1-2 nystan garn
~ något ätbart eller drickbart
~ något man gjort själv och som ryms i ena handen (egen tolkning)
~ en överraskning
Kostnad ca 200 kr inklusive Postens SKICKA LÄTT eller annan spårbar frakt.

Mitt paket till Emma:
Malabrigo merino ull, te, ljus, brosch, bokstaven E,
ett block med ett eget gjort fodral. :-)


Min hemliga vän Måd skickade detta till mig:
Koffeinfritt kaffe, Ahlgrens Bilar, 3 nystan i härliga höstfärger,
en pocketbok som jag vill kasta mig över och ett egen handgjord
portmonä/väska. Fantastiskt fint, alltihop :-)
Evenemanget fortsätter nästa vecka eller tills alla har fått sina paket. Jag satte en tidsram då man skulle "lägga paketen på lådan". Detta för att alla ska få sina paket i samlad trupp. Det är roligare att se bilder på paket som dyker upp på eventet ungefär samtidigt. Dessutom slipper man en del stress i och med detta. Annars kanske man märker att en del skickar sitt paket bara dagarna efter att man fått sin vän och man kanske inte ens har hunnit tänka till vad man vill göra. Det ska vara lugn och ro i skaparverkstan. Så, julafton fortsätter in på nästa vecka då jag räknar med att fler paket kommer ramla in.

Tack alla härliga deltagare som tagit sin vän och sitt paket på största allvar och verkligen gått in för att göra sin vän glad. Det märks tydligt att vi rår om varandra och vill det bästa :-)

Det här gör vi om, inte sant? :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar