söndag 14 december 2014

Hörlurspåse - minimalt med trassel


Perfekt liten påse för hörlurarna, mönster finns gratis på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/earbud-pouch 

Mina är stickade i akryl garn, stickor 2,5 mm. Hade restgarn liggande och det är ju perfekt till ett sån't litet projekt. Dessutom går det snabbt att sticka och är ett perfekt sista-minuten-gåva till någon som behöver :-) 

Att jag inte gjort denna tidigare kan jag för mitt liv inte förstå. Det underlättar ju att slippa trassla ut hela rasket varje gång man ska ta fram lurarna ur fickan eller väskan. Jag som dessutom använder lurar i jobbet ibland brukar ha dem hängande runt halsen när de inte används för att slippa trasslet och DET är ju nåt att INTE rekommendera. Jag har ett fysiskt jobb och är på fötterna jämt. Hur många tillfällen  under dagen finns det där sladden fastnar i nåt och dras med? Mängder! Allt från handtag/ knoppar till kläder eller att de helt enkelt glider av och så trampar jag på lurarna... nu är den tiden förbi :-) Kanske en liten häng-ögla vore bra också, lätt att haka fast både här och där...   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar