torsdag 4 december 2014

Vad gör man när EN rundsticka inte räcker till?


Jo, då tar man alla rundstickor man har! :-D 

Här är min pågående koft KAL med Stickamera & Dödergök. Översta bilden visar början på arbetet, när jag kunde använda en 80 cm rundsticka men nu har jag fått ta fram alla mina 3 mm rundstickor för att ha lite koll och kunna testa under tiden jag stickar. Jag inser dock att jag måste gå på jakt efter EN lång rundsticka för att kunna prova under tiden jag stickar framöver. Finns de i 150 cm!? :-D Jag är ju modell "rund" och behöver en kabel som även täcker "alperna", så att säga, när jag kommit så långt. 


Lite frågor som dyker upp under tiden är:

  • om man stickar på det här sättet ända tills man kan "klä" överarmen innan man gör något annat? 
  • ökar man ytterligare för "alperna" på framstyckena eller kommer det räcka med raglan ökningarna?

Nå, jag fortsätter ett tag till innan jag kan bedöma vad som händer med sticket. Det kanske löser sig automatiskt.

Tjing!

2 kommentarer:

  1. Alla sätt är bra!
    Du ska fortsätta att öka tills oket är tillräckligt stort, det kan vara så att du får sluta öka tidigare för tex ärmarna och bara sticka dem rakt på tills oket är tillräckligt långt och raglanmaskorna kan mötas under ärmen. I nästa avsnitt kommer vi att gå igenom ytterligare ökningar för bysten.

    SvaraRadera