onsdag 3 december 2014

Hemligt byte - jultema 2014


I gruppen Made by Chippzan har vi en del evenemang och det senaste pågår i och för sig fortfarande: 

Hemligt byte med jultema.

Paket skickas i detta nu, kors och tvärs över landet från medlemmar - till medlemmar. En del har kunnat gissa sig till vem som är den hemliga vännen, andra har fortfarande ingen aning utan väntar med spänning på sitt paket :-). Det har varit fantastiskt roligt att läsa alla ledtrådar och gissningar som lagts ut under evenemanget.

Det här skulle inte fungera om det inte vore för alla engagerade medlemmar, som inte bara gör sitt yttersta för att glädja sin hemliga vän med handgjorda saker, garn, julklappar mm som passar just dsin vännen. Ibland smyger sig något ät- eller drickbart med i paketen - allt för att lysa upp vardagen för någon annan. 

Stort tack till alla medverkande i gruppen och ännu större tack till Marie, som var min hemliga vän och som skickade detta underbara paket till mig. Allt i paketet är nytt för mig - vilket är en tjusning i sig! Julklappen får naturligtvis vänta till julafton :-)

Hämtade mitt paket på ICA idag och det var verkligen en julklapp!

Sprängfylld med "go-saker"!

  • Gott rött te - som jag genast kokade mig en kopp av, 
  • skumtomtar med pepparkaka - den har jag aldrig testat, 
  • handvirkad liten griskulting, 
  • handgjord hjärt-brosch i lera, 
  • Nordlys garn - som jag suktat efter men aldrig köpt, 
  • en julklapp ...
  • och Hitchhiker mönster! 
Hitchhiker sjalen har legat på TO-DO listan läääänge men jag har aldrig kommit till skott och köpt den. Nu rycker det minsann i stick-armarna och jag vill gärna sätta igång med den bums men... måste pyssla med lite annat först. Kanske i morn... eller senare ikväll... ;-)

Jag vet också att "mitt" paket har kommit fram till Susanne och att hon blev jättenöjd, men jag kan inte visa mitt foto än eftersom jag tog ett kort med julklappen öppen... så tokigt det kan bli! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar