lördag 3 januari 2015

Hitchhiker och del-froggning av koft KAL


Mönster: Hitchhiker (som jag fick av Marie i hemliga bytet #2)
Garn: 1 härva Malabrigo (julklapp från grabben)
Stickor: 3 mm

 Jag har inte blockat den och vet inte om jag ska göra det, tycker om att den är lite "ruffig". :-)

Så, till koftan...
Jag stickade ungefär 20 cm från under ärmen, med intagningar bak och under ärmar, samt utökningar fram för "alperna" men jag gillade inte hur "påsarna" blev på framstyckena, så nu har jag repat upp och är tillbaka under ärmarna igen. Bättre att repa upp än att inte tycka om sitt arbete. :-)

Jag har fått problem med värk i kroppen och just nu sitter värken som värst i händerna och handlederna så det blir inte mycket handarbeten för min del, speciellt inte stora tunga arbeten. Får hålla mig till korta stunder. Jag inser att jag inte kommer att hinna bli klar med min kofta innan slutdatumet men det gör inget. Det får ta den tid det tar. Det är fantastiskt roligt att följa allas framsteg på de som är med i koft KAL:en. Wow!

Idag blir det en liten promenad i solskenet. Värken i benet och höften sätter stopp för alltför stora utsvängningar men luft behöver man alltid :-)

Ta hand om er,

tjing!






2 kommentarer:

  1. Tråkigt att du fick repa upp en bit, men du har så rätt att det ska bli bra så att man är nöjd! Det finns fortfarande nästan en hel månad att bli klar så mycket kan hända, ge inte upp. Och lite frisk luft ska man ha såklart!

    SvaraRadera