lördag 31 januari 2015

Stickad kofta med flätor



Mönster: Drops 134-55
Garn: TGR garn, 50 g / 110 m (koftan väger 386 g)
Stickor 5 mm

Jag startade den här koftan för flera år sedan. När vi evakuerades pga vattenskada i lägenheten blev den nerpackad i min stora kista tillsammans med flera andra projekt och garner i olika påsar för att skydda dem från allt möjligt. Självklart trodde jag mig ha stenkoll på vad som fanns i alla påsar och jag har varit och rotat i kistan flera gånger i veckan men tydligen inte tittat ordentligt bland alla påsar. För nån vecka sedan när jag fick för mig att lägga alla våra fotoalbum i kistan i stället och lägga upp mina garner mer "synligt", då dök den upp på nytt tillsammans med en påbörjad virkad filt. Jag hade halva ärmarna kvar på arbetet och så monteringen så klart. På bara två dagar blev ärmarna klara så nu känns det som om jag stickat en rätt invecklad kofta på bara några dagar :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar