torsdag 5 februari 2015

KAL koftan upprepad igen...


Hej å hå, Farbror Blå!
Japp, nu har jag repat upp till midjan... igen! Den sneda resåren var jättefin, men kanske i ett annat projekt. Nu blir det rak resår fram, bara en liten snutt i ryggen och utökningar i sidan för att forma över höften. Det känns bättre men det går inte fort. Jag har sett fantastiskt fina exemplar av KAL koftan och beundrar hur de har lyckats så bra och inom tidsramen. Mitt projekt hänger på "Madame" mest orörd, det verkar som om jag behöver pausa ofta från den. Det blir nåt varv då och då. Kan det vara för att det inte finns något mönster utan att det "testas" hela tiden, vad som känns bra och att nya idéer studsar i huvudet då och då? Ursprungsidén blev ju skrotad rätt tidigt så jag har egentligen ingen idé eller tanke att gå efter och det kanske är där det blir stopp? Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta... Hmm... det blir att gå tillbaka till "kladda-idéer-på-papper" fasen :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar