onsdag 10 juni 2015

Avslutningspresenter till skolavslutningen.


Grabben går ut nian - WOOHOOO - och senaste dagarna har jag klurat på en avslutningspresent till lärarna. 
Det blev ett eget hopkok med personlig touch (vilket jag själv uppskattar). 
Material listan hittar du längst ner.


Ljusfat i betong blev perfekt.


Väl hemma blev det att ta fram stämplarna och sätta igång.


Ett enkelt "TACK" och några krusiduller räcker långt. :-) 
På undersidan skrev vi personliga meddelanden. 
Sist använde jag decoupage lim/lack över hela för att texten ska hålla.


Jag hittade även hjärta-skyltar i lera som jag skrev namnen på med Kalligrafi pennan jag fick i ett av bytena. Funkade finemang! Även dessa lackades med decoupage limmet. Grabben valde ut ljusen medan jag köpte plastpärlor istället för sand, cellofan och sidenband. Köpte även vita odekorerade presentpåsar och små kort med kuvert som fick enkla hälsningar och personliga meddelanden. Perfekt! 



MATERIAL LISTA 
  • Dimeda: ljusfat (39:-/st) och  hjärta-skylt (15:-/st)
  • TGR: pärlor (10:-), cellofan (10:-) och sidenband (10:-/st)
  • Lagerhaus: blockljus (65:-/st)
  • Inspira: present påse (7:-/st) och kort med kuvert A6 (5:-/st)
    Här hittade jag även stämpelbokstäverna (119:-)

TREVLIG SOMMAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar