lördag 28 november 2015

Första advent 2015


En god, härlig, första advent önskar jag er alla. 



Advent ljusstaken gjorde min son på mellanstadiet och jag älskar den. Den åker fram, år efter år och dekoreras i år med ett enkelt pärlband. Siffrorna köpte jag på en hobbyaffär för några kronor styck. Det finns numera att köpa färdiga advents siffror, både till höger och vänster, men jag gillar att ha ett finger med i spelet (om det går). Dessa är lackade med (gammal) guldfärg. Jag har visst inte målat på ett tag och färgerna är i äldsta laget... hrm... men jag lyckades få ur tillräckligt till alla siffror :-D. Limpistolen gjorde det väldigt enkelt att fästa dem på ljusen. Det behövdes bara en liten dutt.


Helgens pyssel går i julens tecken.
Handsyr ett fodral till toarullen, med jultema. Det finns inget mönster utan jag ritar, klipper och syr i filt tyg allteftersom. Ibland funkar det bäst :-) Nu är basen gjord. Det är dags att börja dekorera. Det återstår en hel del jobb men hallå, det är ju flera veckor kvar till jul! ;-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar