onsdag 15 juni 2016

Rundstickad duk med virkad picot kant

Grunden är densamma som rundstickade gladunderlägg - jag fortsatte bara att öka.  Istället för att sticka ett avigt varv innan avmaskningsvarvet gjorde jag ett hålvarv, dvs 2 omslag mellan varje RM. Nästa varv avmaskas. OBS! de dubbla omslagen stickas 1 rm och 1 am.
Behåll sista öglan när alla maskor är avmaskade och sätt den på en virknål. Börja med 1 lm.
*Gör 1 fm i "hål-bågen" [3 lm, 1 fm i 3:e  lm från nålen] = 1 picot, hoppa till nästa "hål-båge"* upprepa *-* hela varvet. 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Idag på mina sociala medier och hemsida efterlyste jag pysselbloggar att följa. Din var en av tipsen jag fick. Ska bli kul att se vad som händer här!
    Virkning är livet!
    //Anna-Erika http://aehandmade.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så roligt att höra! Hoppas du hittar något som faller dig i smaken :)
      / Petra

      Radera