måndag 25 februari 2019

Färdig Grinda Shawl

Nå, det är blockning kvar men annars så är den färdig 💕

Hade inte tillräckligt med det självrandande ullgarnet. Det räckte dock till och med varv 64 så jag valde att göra klart del 4 och hoppa direkt till kanten. 

Letade garn som en tok men att hitta tunt ullgarn i mörkbrunt visade sig vara svårare än jag trodde. Så, jag hittade ett gammalt garn i skåpet som matchade färgen exakt. Dock var det ett tjockare garn så jag fick sitta och dela det 4-trådiga garnet till 2. Det funkade men att dela ett ullgarn var inte det enklaste. Men är man envis så. Ville absolut inte lägga sjalen åt sidan och fortsätta leta garn. 🤣

Mönster är från Lilla Björn och heter Grinda Shawl. 

Den här kommer jag nog göra fler av. Jätterolig och fantastiskt vacker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar