måndag 23 december 2019

God Jul & Gott Nytt År


Livet har varit väldigt upp och ner, som det kan vara för de flesta. För min del har det gjort att bloggen och handarbete fallit långt ner på listan. Det har inte skett många uppdateringar senaste åren men min förhoppning är att kunna ändra på det 2020. 

Att  inte kunna handarbeta när jag behövt återhämta mig har varit frustrerande och samtidigt lärorikt. För att hitta nya vägar har jag gått på MediYoga under hösten för att lära mig andas och landa i min vardag - det i sig har också varit frustrerande men väldigt lärorikt. I och med det tror jag att jag verkligen har landat. Kärleken till skapande har varit där under resans gång och jag har testat många nya saker, bland annat att göra junk journals och att lära mig ipad/lettering. Bilden som finns längst upp är skapad på min ipad och jag har textat det själv. Det jag har lärt mig är att det spelar ingen roll vilken väg man går, vilka medel man tar hjälp av, när det gäller skapandet. Det är en helande process vad man än pysslar med. 

Jag var på en kurs i tvåändsstickning i november och hade sett fram emot det såååå mycket under hösten. Det var en hel helg, bara tillägnat stickning och denna nya teknik. Tyvärr åkte jag på världens migrän dagarna innan. Trots det så släpade jag mig dit på lördagen och försökte suga åt mig allt jag kunde. Söndagen kunde jag inte vara med, det gick knappt att ta sig ur sängen. Men, jag lärde mig grunderna och jobbar på vidare hemma. Kanske kan det bli en ny kurs framöver :-) Det blir ju så fint!

Jag hoppas ni får en lugn och skön jul och nyår. 

/ kram Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar