söndag 31 juli 2022

đ™Č𝚑𝚎𝚛𝚒𝚜𝚑 𝚎𝚟𝚎𝚛𝚱 𝚖𝚘𝚖𝚎𝚗𝚝

đ™Č𝚑𝚎𝚛𝚒𝚜𝚑 𝚎𝚟𝚎𝚛𝚱 𝚖𝚘𝚖𝚎𝚗𝚝

Ännu ett litet collage 💕
Njut av tiden som Ă€r nu, tĂ€nker jag, och faller lĂ€tt in i ett lull av "fluff". Huvudet kĂ€nns 𝖋𝖑𝖚𝖋𝖋𝖎𝖌𝖙 - jag vill en massa saker men fĂ„r inte riktigt tag i vad jag vill, egentligen. SĂ„, jag gĂ„r efter vad jag vill för stunden och "duttar" inom mĂ„nga omrĂ„den, kĂ€nner mig för och försöker lyssna inĂ„t. Som född i đ•±đ–Žđ–˜đ–đ–†đ–—đ–“đ–†đ–˜ 𝖙𝖊𝖈𝖐𝖊𝖓 har jag accepterat att jag Ă€r just som en fisk. Pendlar mellan att simma mot strömmen, gĂ„ min egen vĂ€g, för att sen dra mig tillbaka in i vassen, avvaktande, vilande och studerande. Ibland rusar jag fram mot okĂ€nt territorium, sĂ„ fort att jag inte vet vad som pĂ„gĂ„r och oftast kĂ€nner jag mig som Doris. Har ingen aning om vad jag gör eller Ă€r pĂ„ vĂ€g. 😂 Och det Ă€r ok. Detta Ă€r en del av mig.

Tillbaka till "fluffet". Kroppen Àr definitivt fluffig - ibland sÄ dÀr hÀrligt fluffig att jag omfamnar det mjuka. Andra dagar Àr fluffet i vÀgen och jag brottas med att fÄ ihop alla delar av mig sjÀlv. Det finns fluff pÄ stÀllen jag inte haft fluff tidigare och andra stÀllen som fluffet Äterkommit efter att ha varit borta en tid. Jag kÀnner ibland en viss sorg över att ha förlorat delar av min kropp, men det handlar mest över att Ären/tiden gÄr och att jag fÄr kÀnslan att jag inte gjort nÄgot med mitt liv. Samtidigt kan en gnista tÀndas, att Àn Àr det inte försent. Försent för vad? Och ser jag tillbaka sÄ pÄminns jag om att jag har kommit vÀÀÀldigt lÄngt inom vissa omrÄden, kanske viktigare omrÄden Àn ex karriÀr. Och dÄ blir jag varm i hjÀrtat.

Idag omfamnar jag fluffet som Ă€r jag, i alla dess omstĂ€ndiga och ombytliga skepnader. Mitt stĂ€ndigt sökande efter utveckling och viljan att upptĂ€cka nytt, om det sĂ„ Ă€r inom mig eller kommer utifrĂ„n, i kontakten med andra mĂ€nniskor eller att lĂ€ra mig nytt inom olika hantverk alldeles för mig sjĂ€lv, i min egen vrĂ„. I slutĂ€ndan handlar det om acceptans och omtanke om sig sjĂ€lv. Ta hand om er alla fina. Kom ihĂ„g: ❤️ đ™±đšŽđ”‚đ“žđ“Ÿđšđš’đšđšžđš• ❤️

Bakgrund/Washitape Bujostickers.com 
Kvinna/washi Cafe Analog


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar