måndag 30 september 2013

Hotpad - underlägg

Mönstret hittar du här! 


Ett fantastiskt roligt underlägg att virka. Tipset fick jag i en av FB grupperna som jag är med i som heter "Virka och få Inspiration" och det är precis det det handlar om. Inspirationen bara osar ut med tips, bilder, pågående och färdiga projekt... Det finns på Ravelry, bara att ladda ner och börja producera. :-)

Mitt underlägg virkade jag med Cotton Light från Drops och virknål 5 mm. Det gick åt drygt 3 nystan av det svarta och jag har använt tre trådar så den mäter 24 x 24 cm. Dekorationen med turkost och lila är restgarner, virkade med smygmaskor vilket gör att fram- och baksida blir olika. Jag hoppas du blev lika inspirerad som jag! :-)




 This hotpad is marvelous! I got the inspiration from a FB group I'm in. The pattern is for free on Ravelry and the link is here! Just download and get started! :-)

I used a little more than 3 skeins of black Cotton Light from Drops, hook 5 mm. It's crocheted with 3 strands of yarn and measures 24 x 24 cm. The turqoise and lilac is scrapyarn, crocheted along the edges with slip stitches. That why the back och front looks different.

Hope you got inspired too! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar