lördag 15 november 2014

Beställning av sockor, vantar och mössor innebär förstås massor av garn!


Jag har fått beställning på måttanpassade sockor, mössa och vantar till en kille i släkten. Det är otroligt hedrande när någon hör av sig och frågar om det finns möjlighet att fixa stickade saker som verkligen passar när det finns ett problem att hitta passande storlekar, som stannar kvar på kroppen och inte skapar panik eller andra problem. Klart jag vill hjälpa till!

Det pågår fortfarande en del sökande efter passande tunt sockgarn till grabben i fråga men vantar och mössa tror jag blir kanon i sportsragg. Det blir att testa sig fram och se vad som passar.

Viking Sportsragg är ett fantastiskt garn att sticka i, jag har inte testat det tidigare och är stormförtjust! Jag har en del garn att jobba i nu och det känns finfint :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar