torsdag 20 november 2014

Stickamera & Dödergöks KAL - del 1



Nu har vi fått första läxan och jag har gjort en första skiss på önskemodellen jag vill göra. Jag har inte bestämt mig än om jag vill göra enbart resår i hals, midja, ärmslut och nederkant ELLER göra någon form av mönsterbård med överlappande flärp och knappar... Modellen ska vara lång i alla fall och vara figurformad. Detta är planen i dag :-)

Nästa steg är att se om jag har garn som räcker till denna modell eller om jag ritar om den och gör en kortare variant. Sen ska det mätas på längden och tvären, plockas fram stickor i olika storlekar och... ja, skissa vidare på idén.

Kul är det i alla fall, att få verktygen och hjälp att skapa en kofta i alldeles egna mått.

Har ni inte hakat på än, finns det tid att anmäla sig till på söndag.

http://stickameraskoftkal.blogspot.se/

2 kommentarer:

  1. Här kommer ännu en bra idé. Stickad mönsterbård med flärp och knapp låter jättesnyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar åt det :-) Ritar på lite mönster idéer och kollar garner samtidigt.

      Radera