måndag 1 december 2014

Provlappsstickning till koft KAL:en



Igår fick jag äntligen tid och ro att göra en provlapp till KAL projektet. Nu ska den bara tvättas och blockas innan jag kan räkna ut masktätheten. Spännande! :-)

Har valt Fuga som basgarn och ev Vikings Sportsragg eller så fortsätter jag med Fuga till mönsterbård... men jag får se, har inte ritat klart mönsterbården än och den ska ju även vara på halslinningen så jag måste sätta fart! Jag ligger lite i bakhasorna i jämförelse med andra KAL deltagare men med grabben dålig och hundra andra saker att fixa så har allt som har med handarbete att göra hamnat i skuggorna... Fast vi alla vet att handarbete är energiuppladdning på hög nivå så har det hamnat sist. Skärpning fröken P! :-D

Provlapp:
Fuga
Stickor 3 mm

30 maskor
4 första varven i mosstickning: 1 rm, 1 am
4 första och sista maskorna i mosstickning och resterande i slätstickning.
4 sista varven i mosstickning.

Spännande att räkna ut masktätheten på stickor 3 mm då banderollen rekomenderar 4-4,5 mm...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar