söndag 8 augusti 2021

Journal fodral & bivaxdukar

Hej, hur har ni det?

Jag har haft en spontan och produktiv dag 🙏 En sån dag då man bara faller in i kreativitetsbubblan och njuter av processen. 

Först blev det bivaxdukar. Det var första gången jag gjorde det och visste inte hur mycket man skulle strössla på. Jag köpte bivax till ljus på Søstrene Grene för ett tag sen och tänkte att jag testar och ser vad som händer.
Det ser ut som strösslade smörgåsrån 🤣 
Höll ett öga på vad som hände och det tog inte många minuter innan allt var smält. Mellan 3-4 minuter i 150 grader.
Sen hängde jag upp upp dem i klädnypor tills de blev kalla. Det gick i ett nafs alltihop.
Nu är jag laddad med bivaxdukar och det ska bli intressant att se hur de fungerar 💕

Sen blev dessa gjorda: två fodral i läder till bujo och journal. 
Köpte spill läder på Slöjddetaljer i veckan och har gått och klurat på hur jag skulle göra för att få böckerna att sitta kvar utan att behöva sy för mycket. Visste att jag inte ville ha en med gummiband i alla fall, som flera av mina TN:s. Lösningen blev hörn! 
Började med trekantiga hörn och fick sy en del stygn. Rätt krokiga stygn men de fyller sin funktion. 🤣🙏

Nästa fodral fick enklare hörn men lika funktionella.
Det behövdes inte lika många stygn på den sista. 🙌
Jag är så stolt över resultatet och har haft en väldigt avkopplande dag med mina projekt. Nu blir det att vila ryggen, liggande och med benen i 90 grader. 

Hur har din dag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar